Hesap Bilgileri

Hesap Bilgileri

Bilgilendirme

Bilgilendirme

6 Aralık 2013 Cuma

İzmir Torna - Dikiş Makineleri Yedek Parçaları Üretimi

İşletmeler daha iyi rekabet edebilmek için birim maliyetlerini düşürmek, etkinlik ve üretim kapasitelerini arttırmak zorundadırlar. İmalat için oluşturdukları seri üretim hatlarında, zaman ve metot etüdü çalışmalarıyla her operasyonun verimliliğini arttırıcı iyileştirmeler yaparlar. Ancak çoklu istasyonların olduğu seri üretim hatlarında, istasyonların operasyonel iyileştirmelerinin yanında bütün istasyonların ortak hat dengeleme etkinliğinin de önemi büyüktür. 
Bu çalışmamızda; Bir hazır giyim firmasındaki 13 operasyonlu etek üretimine ait zaman ve metot etüdü bakımından iyileştirme yapılmış süreleri dikkate aldık. Gerek operasyonları birleştirip tek istasyona indirgeyip ve gerekse mevcut duruma göre istasyonların sabit ve değişken giderleri dikkate alınarak, hat dengeleme ve etkinliğinde, üretim kapasitesindeki artışa bağlı ortaya çıkacak darboğazları, ilave makinelerle aşarak, birim ürün maliyetlerindeki değişikliği analitik olarak inceleyerek alternatif üretim hattı (bantı) önermektir. Amacımız iş istasyonlarına ilave edilecek makinelerin birim maliyeti arttırdığı düşüncelerini verimlilik ve üretim artışına bağlı birim maliyetini düşürdüğünü ortaya koymak olup, çalışmamızda da bunun doğruluğunu formüllerimizle hesaplayarak kanıtladık. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder