Hesap Bilgileri

Hesap Bilgileri

Bilgilendirme

Bilgilendirme

6 Aralık 2013 Cuma

İzmir Torna - Çeşitli Üretim Safhaları

Bu hedeflerin bazıları birbirleri ile çelişecek ve bütün hedeflerin en üst düzeyde gerçekleştirilmesi mümkün olmayacaktır. Bu durumda amaç, gerçekleştirilebilecek en uygun çözüme ulaşılması ve bunu yaparken ürün birim maliyetinin en düşük seviyede tutulmasıdır. Hat dengeleme etkinliğini arttırarak, saatlik-günlük üretim kapasitesini arttırırken, teslim süresini de zamanında gerçekleştirmeye yardımcı olmaktadır. Hat dengeleme analizlerini yapmadan önce iş etüdü teknikleri ile iş örnekleme, zaman etüdü, metot etüdü, önceden belirlenmiş zaman standartları, standart veriler gibi her istasyondaki operasyonların özelliğine ve durumuna göre ayrı ayrı standart zamanlar hesaplanmaktadır.Linki Tıkla Ayrıca birleştirilmesi gereken operasyonlar ve ya çevrim zamanını aşan operasyonların istasyonlarının ayrıştırılması bu aşamada planlanmalıdır. Ürüne ait model (prototip) dahil üretim hazırlıkları tamamlandığında, üretim hattı (üretim bantı) pilot üretime benzer bir üretimle test edilir. İşleme süreleri tekrar gözden geçirilerek UİK’11, 11. Ulusal işletmecilik Kongresi, Konya Selçuk Üniversitesi, Konya, 10-11 Mayıs 2012 pp:999-1004 planlanan sürelerin, gerçekleşen sürelerle kontrolleri yapılır, plan dışı bir durum olduğunda neden kaynaklandığı tespit edilir örneğin yanlış bir dikiş iğnesi kullanılması, dikiş hızının farklılığı, niteliksel sorunlar vb bu gibi plan dışılıklara çözüm üretilir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder