Hesap Bilgileri

Hesap Bilgileri

Bilgilendirme

Bilgilendirme

6 Aralık 2013 Cuma

İzmir Torna - Rediktör Dişlisi İmalatı Kayseri

Montaj hatları, bir ürüne ait iş elemanlarının son ürünü elde etmek amacıyla birleştirildiği sistemlerdir. Bir eteğin parçalarının birleştirilmesi gibi. İş elemanlarının sahip olduğu önceliklerin dikkate alınma zorunluluğu ve iş elemanlarının süreleri arasındaki farklılıklar, toplam iş yükünün montaj hatlarında doğru istasyonlara, dengeli şekilde atanmasını gerektirmektedir. 
Çok sayıda işlemin gerçekleştiği bir montaj hattında, işlem süreleri arasında çok küçük farkların olması durumunda bile büyük kayıplar söz konusu olur. Bir montaj hattında, işlem süresi diğer istasyonlara göre düşük olan istasyon sıradaki iş için beklerken, süresi en fazla olan istasyonda ise yığılmalar meydana gelir. Bu yığılmalar ve boş beklemelerin ortak nedeni, istasyonların işlem süreleri arasındaki farktır. Montaj hattını dengelemede bütün iş istasyonlarında üretim için gerekli olan süre eşit duruma getirilmeye çalışılır. (Tekin.M.,2007) İzmir Torna
Montaj hatlarının verimli bir şekilde, aksamadan çalışabilmesi için hattaki istasyonların çalışma sürelerinin birbirine yakın ya da, mümkünse eşit olacak biçimde düzenlenmesi gerekir. Yapılan bu çalışmaya “Montaj Hattı Dengeleme” (Orbak.Y., vd.2009) veya kayıp süreleri en aza indirecek şekilde atanması olayına, bir başka tanımla iş öğelerinin iş duraklarına (istasyonlarına) özgülenmesine kısaca “Hat dengeleme” denir. (Tanyaş, M., Baskak, M.; 2008) Montaj hattı dengeleme fikri ilk olarak Bryton’un tezinde (1954) ortaya 
koyduğu bir fikir olarak karşımıza çıkmaktadır. Yayınlanmış ilk bilimsel çalışma ise Salveson’a aittir. (1955). Montaj hattı dengeleme problemi oldukça geniş bir literatüre sahiptir ve Salveson’un çalışmasından sonra bu konuda pek çok çalışma yapılmıştır. (Kalender, F.Y., vd., 2008) 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder