gücün emniyete nakli ön plandadır. Bunun yanında; boyut, ağırlık ve gürültü minimizasyonu da arzu edilir.
Sayılan tüm bu kriterlere uygun olarak mekanizmaları boyutlandırmak için çeşitli hesap yöntemleri geliştirilerek standartlaştırılmıştır. Bu standartlardan bir tanesi olan D IN (Deutsches Institut für Normung), yayında tanıtılacak bilgisayar programlarında temel alınmıştır. Bu standarda göre; düz ve helisel dişli çark
mekanizmalarında diş dibi mukavemeti açısından modül (düz dçm'da alın modül, helisel dçm'da normal modül) değeri: Bu bağıntılarda kullanılan sembollerin anlamları da
şöyle özetlenebilir: m: Modül [mm], z: Diş sayısı, b: Diş genişliği [mm], Md : Dişliye etkiyen döndürme momenti [Nmm], m Diş sayıları oranı (x = z, /• z2), ß • Helis açısı [°], KA
: İşletme faktörü, Kfa, Km : Ahn ve yan yüzey yük dağılım faktörleri, Yf : Diş form faktörü, Y : Diş
dibi hesabı için kavrama faktörü, o„.. , 0„... O, , 0„ •* r I1JH ri Hm' rem M : Malzeme emniyet değerleri [N/mm2], Ze : Yan yüzey hesabı için kavrama faktörü, ZE : Elasdsite faktörü
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder